Για τη Σούλα (2ο μέρος)

Αρχίζω και νιώθω την ανάγκη να σου μιλώ κάθε μέρα στο τηλέφωνο προς το παρόν. Σε σκέφτομαι, έχω προβληματιστεί πάρα πολύ και θέλω να είμαι δίπλα σου για ότι χρειαστείς. Δεν ξέρω αν το καταλαβαίνεις απόλυτα. Πιθανών να νομίζεις ότι σου κάνω πλάκα ή ότι παίζω μαζί σου. Δεν είναι έτσι τα πράγματα. Δεν έμαθα ποτέ να παίζω με τα συναισθήματα και τις ζωές των άλλων. Δεν είναι ο χαρακτήρας μου τέτοιος. Εσύ που δε με γνωρίζεις σχεδόν καθόλου, έχεις τους ενδοιασμούς σου. Και καλά κάνεις.

Κάποια μέρα θα σε πείσω πως δε λέω ψέματα. Πως υπάρχουν άνθρωποι που νοιάζονται για μας. Έτσι χωρίς ιδιαίτερο λόγο. Δεν είναι ανάγκη να υπάρχει κάποιος λόγος για να νοιαστώ για σένα. Αυτά συμβαίνουν στη ζωή. Κάποια μέρα γνωρίζουμε ανθρώπους που θέλουμε να τους βάλουμε στη ζωή μας έτσι απλά. Μια μέρα που σε ρώτησα μου είπες ότι δε ξέρεις τι να πιστέψεις για μένα. Σου φαίνεται παράξενο το ενδιαφέρον μου. Δε σε κατηγορώ γι’ αυτό. Δεν έμαθες να ανοίγεις την πόρτα σου εύκολα. Κι εγώ πήρα το θάρρος και μπήκα στη ζωή σου χωρίς να σε ρωτήσω και μάλλον τρόμαξες λιγάκι. Ψάχνεσαι να δεις τι γίνεται.

Γιατί το κάνω αυτό. Λοιπόν, σου λέω ότι δεν υπάρχει γιατί σε όλα αυτά που σκέφτεσαι. Έτσι είμαι εγώ, έτσι θέλω να κάνω. Και μην τρομάζεις, προς Θεού. Δε θέλω να κερδίσω κάτι από σένα. Θέλω απλά να κάνουμε παρέα. Θέλω να μιλάμε, να τα λέμε που και που.Απ’ ότι έμαθα δεν έχεις φίλους, τουλάχιστον αυτήν την περίοδο. Κι αυτό δεν μου αρέσει και σου το είπα. Είναι καλό να λέμε ότι μας προβληματίζει, να ξαλαφρώνουμε τις καρδούλες μας. Αισθανόμαστε πιο όμορφα κι ας μη λύνονται τα προβλήματα μόνο με τις κουβέντες. Πολλές φορές αρκεί και μόνο που το λέμε. Έτσι ανακαλύπτουμε πως δεν είναι η καταστροφή του κόσμου, πως υπάρχει λύση για όλα τα προβλήματα αρκεί να το θέλουμε.

Καλό είναι μερικές φορές να αφήνουμε και κανένα χριστιανό που θέλει να μας βοηθήσει. Μην είσαι και τόσο κουμπωμένη πια μαζί μου. Θέλω να ξέρω κάποια πράγματα για σένα για να μπορώ να φέρομαι ανάλογα. Να ξέρω τι σε ενοχλεί και τι όχι. Προσπάθησα να σου πω τα περισσότερα για μένα. Εσύ πάλι κρατάς το στόμα σου κλειστό. Με το τσιγκέλι σου παίρνω λέξεις, αλλά δεν με πειράζει. Κάποια στιγμή θα μου μιλήσεις κι εσύ. Το ξέρω.Με έχουν βοηθήσει κι εμένα πάρα πολύ οι φίλοι μου στις δύσκολες στιγμές μου. Τους χρωστάω πάρα πολλά και τους το λέω. Είναι ένα τεράστιο στήριγμα για μένα. Ελπίζω ότι είμαι κι εγώ γι’ αυτούς. Θέλω να είμαι. Και θέλω να είμαι και για σένα.

Δεν ξέρω πώς να σε κάνω να το καταλάβεις. Σου φαίνεται μάλλον απίστευτο που κάποιος άγνωστος σου χτυπά την πόρτα και ζητά να μπει στη ζωή σου. Κι είμαι σίγουρη ότι δεν ξέρεις πώς να φερθείς. Ξέρω ότι με θέλεις για φίλη σου. Το δείχνεις με τον τρόπο σου. Φυσικά δεν υπάρχει λόγος να σε πιέσω και να βιάσουμε καταστάσεις. Κανένας λόγος. Πιο πολύ με ενδιαφέρει να γίνεις πρώτα καλά κι ύστερα υπάρχει χρόνος για όλα τα άλλα. Κάποια μέρα με ανάγκασες να σου μιλήσω κάπως έξω από τα δόντια που λένε, και ταρακουνήθηκες λιγάκι. Δεν το θέλω να γίνεται έτσι. Θέλω να πιστεύεις αυτά που σου λέω γιατί δεν υπάρχει λόγος να σου λέω ψέματα.

Ελπίζω να έχεις καταλάβει ότι δεν επιδιώκω κάτι παραπάνω από σένα και θέλω απλά να βοηθήσω όσο μπορώ, γιατί αισθάνομαι ότι είναι αδικία αυτό που σου συμβαίνει. Θα νιώθεις αμήχανα αρκετές φορές είμαι σίγουρη, αλλά δεν πειράζει. Είναι ένας τρόπος κι αυτός για να αισθανθείς λιγάκι οικεία μαζί μου. Κι εγώ αισθάνομαι άβολα πολλές φορές μαζί σου, γιατί δεν μου λες σχεδόν  τίποτε για σένα και τι ζωή που πέρασες και που περνάς. Μ’ αφήνεις στα σκοτάδια και ψάχνω να βρω το φως. Το δικό σου φως που σίγουρα υπάρχει και μάλιστα είναι δυνατό αν το ανάψεις και αφήσεις να φανεί τι κρύβεις μέσα σου.

Δεν είμαι άγγελος όπως με αποκάλεσες σε ένα μήνυμά σου και μ’ έκανες να αισθανθώ πολύ όμορφα. Ένας απλός άνθρωπος είμαι, πάρα πολύ απλός θα ‘λεγα. Μόλις με μάθεις θα το καταλάβεις. Είμαι όμως τόσο ευαίσθητη σε σχέση με τους περισσότερους ανθρώπους που μοιάζει με ψέμα. Κι όμως έτσι είμαι και δε βλέπω να αλλάζω. Μου αρέσει όμως κι ας έφαγα αρκετές σφαλιάρες μέχρι στιγμής στη ζωή μου. Κάπως έτσι είσαι κι εσύ. Μια ευαισθητούλα, μια ψυχούλα, ένα μικρό παιδάκι. Κι εγώ σ’ αγαπάω καρδούλα μου με τον τρόπο μου, που ίσως δεν τον καταλαβαίνεις απόλυτα και παραξενεύεσαι μαζί μου. Θα το καταλάβεις με τον καιρό. Θα δεις πόσο απλά είναι τα πράγματα και πόσο εύκολη γίνεται η ζωή μας όταν εκφραζόμαστε ελεύθερα. Όταν βλέπω πόσο μαζεμένη και ντροπαλή είσαι με όλο τον κόσμο στεναχωριέμαι διπλά κι αυτό γιατί από το λίγο διάστημα που σε ξέρω κατάλαβα πως είσαι ένα παιδί μάλαμα, ένα διαμαντάκι που δεν ξέρω πως τα κατάφερες να αισθάνεσαι έτσι. Επειδή όμως κάνεις λάθος στις σκέψεις σου κι έτσι εγκλωβίζεσαι σε καταστάσεις χωρίς διέξοδο, αισθάνομαι υποχρέωση να σου πω κάποια πράγματα γενικότερα για τη ζωή όπως τα έχω αντιληφθεί.

Δεν έχεις ανάγκη κανέναν ώστε να δίνεις σημασία στο τι θα πούνε, τι θα σκεφτούνε για σένα. Έχεις ανάγκη σίγουρα τους δικούς σου ανθρώπους και κάποιους φίλους που εμπιστεύεσαι για να πορεύεσαι στη ζωή σου. Η μοναξιά καλή είναι για συγκεκριμένες ώρες μόνο. Όχι για συνέχεια, όχι για πάντα. Αν θέλεις να παραμείνεις power, όπως λες ότι είσαι, ν’ αλλάξεις χαρακτήρα και μυαλά. Το χαρακτήρα λιγάκι θα έλεγα γιατί είσαι πολύ καλό παιδί. Η ευαισθησία που σε διακρίνει, η καλοσύνη, το φιλότιμό σου είναι προτερήματα για μένα. Για άλλους μπορεί να είναι και ελαττώματα και να κοροϊδεύουν όλο αυτόν τον ρομαντισμό που κρύβεις μέσα σου. Το μυαλό σου όμως θέλει ριζική αλλαγή. Κι αυτό γιατί διαπίστωσα ότι σκέφτεσαι λάθος σε ορισμένα θέματα. Και ξέρεις που κυρίως κάνεις λάθος; Στην εντύπωση και στη γνώμη που έχεις για τον εαυτό σου, για την εμφάνισή σου. Τα βάζεις με τον εαυτό σου εύκολα κι είναι λάθος. Μέγα λάθος.

Δε φταις μόνο εσύ για ότι σου συμβαίνει. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Δεν είσαι μια ηλίθια όπως ισχυρίζεσαι με τόση ευκολία. Είσαι πολύ έξυπνο κορίτσι, πανέξυπνο. Α, και κάτι ακόμη. Σίγουρα δεν είσαι τρελή όπως μου κοπανάς κάθε τρεις και λίγο. Το μυαλό σου επίσης είναι μια χαρά. Δεν είναι τρέλα αυτό που έχεις κι αυτό που έχω επίσης. Έχεις εγκλωβιστεί απλά σε λάθος σκέψεις. Σκέψεις που σε βασανίζουν χρόνια ολόκληρα. Καιρός δεν είναι να σταματήσεις να σκέφτεσαι όλα αυτά που σου κάνουν τη ζωή δύσκολη;

2 thoughts on “Για τη Σούλα (2ο μέρος)

Σχολιάστε

