Τρίτο μέρος

Ξέρω ότι συμφωνείς μαζί μου στα περισσότερα που σου λέω και ότι κατά βάθος έχεις καταλάβει όλα σχεδόν τα λάθη σου. Γιατί τα επαναλαμβάνεις θα μου πεις. Δεν υπάρχει γιατί σε όλα τα ερωτήματά μας. Δυστυχώς δεν υπάρχει. Ας μην ψάχνουμε τα γιατί κι ας δούμε τι μπορείς να κάνεις και να κάνουμε για ν’ αλλάξεις κάποια απ’ αυτά που σου δυσκολεύουν τη ζωή σου.

Φυσικά δεν είμαι εγώ ο ειδικός που πρέπει να δίνει συμβουλές. Μπορώ όμως να σου πω πως βλέπω τα πράγματα από τη δική μου πλευρά, πως τα αντιλαμβάνομαι με την μικρή εμπειρία που απέκτησα όλα αυτά τα χρόνια. Το δικό μου το πρόβλημα κατ’ αρχήν να σου πω ότι δεν είναι κι από το πιο εύκολα. Είναι μια αρρώστια όπως σου έχω πει που με ταλαιπωρεί έντεκα ολόκληρα χρόνια τώρα. Κι όχι μόνο εμένα φυσικά, αλλά ολόκληρη την οικογένειά μου, τους φίλους μου και γενικά όσους με νοιάζονται. Κι ευτυχώς δεν είναι λίγοι αυτοί που στέκονται δίπλα μου. Η ασθένεια αυτή είναι οργανική, εμφανίστηκε από το πουθενά, έτσι μοιάζει δηλαδή, και κόντεψε να μας τρελάνει όλους. Αφού αντιληφθήκαμε το μέγεθος του προβλήματος και πήγαμε στο γιατρό, πήραμε τις πολυπόθητες εξηγήσεις. Το κυριότερο είναι ότι είναι μια αρρώστια που γιατρεύεται με κατάλληλη θεραπεία, με στήριξη από το οικογενειακό περιβάλλον και φυσικά με τη δική συμμετοχή σε ότι μου λέει ο γιατρός μου. Μέχρι στιγμής έχουν γίνει βήματα ικανά να με κάνουν να πιστεύω ότι αρχίζω να καλυτερεύω. Κι έτσι συνεχίζω με δύναμη και με ελπίδα ότι κάποια μέρα δεν θα έχω ανάγκη τα φάρμακα που παίρνω για να φέρομαι φυσιολογικά.

Όλα αυτά σου τα λέω για να καταλάβεις ότι με τη δική σου συμβολή, τη δική σου απόφαση να σε βοηθήσουν όλοι εκείνοι που μπορούν, θα αλλάξει ριζικά η ζωή σου προς το καλύτερο. Αυτό είναι σίγουρο που σου λέω και θέλω να το πιστέψεις κι εσύ. Δεν είναι αστείο, δεν είναι ψέμα, δεν είναι πλάκα όπως ίσως πιστεύεις ακόμη ότι σου κάνω. Δεν είναι καιρός για αστεία. Ούτε είμαι σε ηλικία που μου επιτρέπει να παίζω με τα συναισθήματα των άλλων. Μεγάλωσα νομίζω αρκετά για να νιώθω ώριμη για κάποια τουλάχιστον πράγματα.

Να θυμάσαι πως για να φτάσω στο σημείο να δίνω συμβουλές πέρασα από μεγάλο λούκι, από κλάματα ατελείωτα, από κλείσιμο στον εαυτό μου, από σκέψεις που με βασάνιζαν χρόνια ολόκληρα, από αδιέξοδα που πίστευα πως έχω εγκλωβιστεί χωρίς να βρίσκω νόημα ούτε στο παιδί μου. Δεν είμαι άγγελος, δεν είμαι ο τέλειος άνθρωπος. Είμαι γεμάτη αδυναμίες, ευαισθησίες, κι ένα σωρό άλλα ελαττώματα. Τα λάθη μου τα αναγνώρισα αμέσως μόλις μου τα υποδείξανε. Είχα την ωριμότητα να σκεφτώ πως όλοι έχουν δίκιο.

Και κυρίως ο γιατρός μου που είναι ειδικός σ’ αυτά τα θέματα. Εξάλλου δεν είχα το περιθώριο για άλλα λάθη. Έχω κάνει πολλά λάθη στη ζωή μου και συνεχίζω ακόμη. Κανείς δεν είναι τέλειος. Κανείς. Τουλάχιστον προσπαθούμε να διορθωνόμαστε όταν καταλαβαίνουμε ότι φταίμε, ότι δε φερόμαστε καλά, ότι κάτι δεν πάει καλά στη ζωή μας. Η ζωή είναι δικιά μας. Θα τη ζήσουμε όπως θέλουμε εμείς. Να τη ζήσουμε όμορφα είναι το ζητούμενο. Τα χρόνια κυλάνε όπως αντιλαμβάνεσαι κι εσύ. Δε γυρίζουν πίσω όσο και να το θέλουμε. Στο χέρι σου είναι να ζήσεις όπως θέλεις από δω και μπρος. Να ζήσεις όμορφα, να γελάς, να χαίρεσαι με απλά πράγματα.

Η ευτυχία μας τείνει να είναι τα μικρά πράγματα που μας κάνουν να χαιρόμαστε. Μια αγκαλιά, ένα σ’ αγαπώ που θα μας πούνε και θα πούμε, φτάνουν πολλές φορές για να γίνουμε πιο αισιόδοξοι για τις μέρες που θα έρθουν. Έτσι δεν είναι; Πες μου αν συμφωνείς με όλα αυτά που αραδιάζω με τόση ευκολία και που δεν μπόρεσα ακόμη να σου πω από κοντά.

Νιώθω ότι αν δε σου τα πω όλα αυτά θα έχω τύψεις. Θέλω να δεις ορισμένα πράγματα διαφορετικά από ότι τα σκέφτεσαι μέχρι στιγμής γιατί έτσι πιστεύω θα ξεκολλήσεις απ’ ότι σου τρώει το μυαλουδάκι και σε κάνει να κλείνεσαι στον εαυτό σου τόσα χρόνια. Σου φαίνεται παράξενο. Μου το έχεις πει. Δεν είναι όμως και τόσο αν το καλοσκεφτείς. Το ότι δε γνωριζόμαστε μέχρι πριν λίγες μέρες δε σημαίνει ότι δε μπορούμε να συνυπάρχουμε και να γίνουμε φιλαράκια. Ίσως δε σου ξανάτυχε τέτοια περίπτωση άλλη φορά. Δεν ξέρω πως νιώθεις για όλα αυτά.

Θέλω να γνωριστούμε καλύτερα γιατί ακόμη δεν γνωρίζουμε πολλά ο ένας για τον άλλο. Είναι μέρες μπροστά μας για όλα αυτά. Άλλο έχει σημασία τώρα. Η υγεία μας πάνω απ’ όλα. Είναι πραγματικά πολύτιμη. Χωρίς αυτή δεν έχει νόημα η ζωή. Όταν ήμαστε γεροί μπορούμε να κάνουμε απίστευτα πράγματα, να γυρίσουμε τον κόσμο ανάποδα. Έτσι αισθάνομαι τουλάχιστον. Και πόσο θέλω να το αντιληφθείς αυτό.

Δεν μπορείς να φανταστείς πόσο άλλαξε η ζωή μέσα στον ένα μήνα που σε γνωρίζω. Σε σκέφτομαι συνέχεια. Συνέχεια όμως. Οι δικοί μου με προειδοποιούν να προσέχω και να μη δίνομαι τόσο πολύ. Δεν με ενδιαφέρει καθόλου τι θα δώσω και τι θα πάρω. Άλλο στόχο έχω βάλει στη ζωή μου. Αν δεν το κατάλαβες σου λέω πως δεν με ενδιαφέρουν τα υλικά που μπορούμε να έχουμε στη ζωή μας. Καθόλου σχεδόν. Πιο πολύ με ενδιαφέρουν οι σχέσεις μου με τους συνανθρώπους μου και κυρίως με ορισμένα άτομα.

Σ’ έχω κατατάξει στους ανθρώπους που με ενδιαφέρουν και προσπαθώ να σε κάνω να το καταλάβεις και να σταματήσεις να προβληματίζεσαι γιατί τα κάνω όλα αυτά. Σου είπα δεν υπάρχει γιατί. Έτσι αισθάνομαι. Δεν είναι κακό, δεν είναι τόσο παράξενο όσο νομίζεις τελικά. Ίσως δεν έχεις γνωρίσει αρκετούς ανθρώπους για να βγάλεις τα συμπεράσματά σου. Δε θέλουν όλοι το κακό μας, δεν είναι όλοι αδιάφοροι απέναντί μας και σίγουρα το ίδιο νιώθουμε κι εμείς για κάποιους συνανθρώπους μας. Μην τα πολυσκέφτεσαι όλα αυτά. Χαλάρωσε. Όταν αισθανθείς ότι επεμβαίνω αρκετά, ώστε να σε ενοχλεί, να μου το πεις αμέσως. Δε θέλω να νιώθεις άσχημα. Άλλο είναι το ζητούμενο. Να νιώθεις όμορφα μαζί μου και με άλλους βέβαια.

Μακάρι να μου μιλούσες λιγάκι παραπάνω απ’ ότι κάνεις μέχρι τώρα. Θα σε καταλάβαινα καλύτερα και θα πρόσεχα κι αυτά που έλεγα και που έκανα. Έχω καταλάβει αρκετά, αλλά όχι όλα. Δεν είμαι μάντης. Σε καταλαβαίνω σε κάποια σημεία πάρα πολύ καλά, βλέπω που κάνεις λάθος σκέψεις γιατί το έχω κάνει κι εγώ παλιότερα και δεν υπάρχει λόγος να σε αφήσω να επαναλάβεις λάθη που δε βγάζουν πουθενά. Αντίθετα ορισμένες φορές είναι επικίνδυνα κιόλας. Λάθη μια ζωή θα κάνουμε, αλλά είναι κρίμα να επαναλαμβάνουμε τα ίδια και τα ίδια. Πες μου αν συμφωνείς με όλα αυτά.

Αν συνεχίσω θα γράφω ασταμάτητα κι εγώ δεν ξέρω ως που μπορώ να φτάσω με τις θεωρίες μου. Βέβαια, το δύσκολο είναι να γίνουν πράξεις όλα αυτά. Δεν τα έχω καταφέρει απόλυτα μέχρι στιγμής. Όμως δεν το βάζω κάτω με τίποτα. Προσπαθώ για το καλύτερο. Δε σταματώ να σκέφτομαι λύσεις που θα με βοηθούσαν να ζήσω καλύτερα. Με βοηθάνε σου είπα κι όλοι οι δικοί μου και οι φίλοι μου. Τους αφήνω να το κάνουν. Τους χρειάζομαι και το έχω πει πολλές φορές. Τους έχω ανάγκη όπως κι αυτοί με τη σειρά τους άλλες φορές. Και είμαι παρούσα όποτε με χρειαστούν. Το ξέρουν πολύ καλά αυτό.

Είμαι και για σένα εδώ, δεν έφυγα, δε θέλω να φύγω. Όχι ακόμη. Δεν σου έδωσα ότι θέλω ακόμη. Σχεδόν τίποτε δε σου έδειξα από τη ζωή μου. Εσύ ακόμη χειρότερα. Ότι μαθαίνω το μαθαίνω από τρίτους και δε μου αρέσει αυτό. Πότε επιτέλους θα μ’ εμπιστευτείς; Με κάνεις να νιώθω άσχημα μερικές φορές όταν μου κλείνεις την πόρτα σου κατάμουτρα. Δε μου εξηγείς κι εγώ με τη σειρά μου δε σε καταλαβαίνω απόλυτα και στεναχωριέμαι όσο δεν μπορείς να φανταστείς. Το ξέρω ότι δε θέλεις να νιώθω έτσι. Όμως δε γίνεται διαφορετικά. Έτσι είναι ο χαρακτήρας μου και δεν με πειράζει καθόλου τώρα πια. Δε θα το βάλω κάτω τόσο εύκολα όσο νομίζεις.

Η δική μου η τρέλα δεν έχει σταματημό. Τρελή για δέσιμο είμαι ώρες ώρες και μ’ αρέσει κιόλας. Χρειάζεται και λίγο τρέλα. Αν κοιτάξεις γύρω σου οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν αρκετή «μέντα», είναι τρελαμένοι κοινώς με την κυριολεκτική έννοια του όρου. Κι εμείς που έχουμε μια μικρή τρέλα στο κεφάλι δεν πειράζει και τόσο. Είναι ωραία η τρέλα μας. Είναι όμορφη γιατί σκεφτόμαστε μόνο το καλό κι όχι να κάνουμε κακό στους άλλους.

Σχολιάστε

